Consells per comprar una bicicleta de carretera de segona mà (Part 2)

Consells per comprar una bicicleta de carretera de segona mà (Part 2)

En l'anterior post (Part 1) vas poder esbrinar tot el que has de tenir en compte abans de comprar una bicicleta de carretera usada (aspectes bàsics). En canvi, en l'article d'avui ens centrarem en l'anàlisi i la comprovació d'aspectes molt més concrets.

Concretament, en quins són els elements mecànics a comprovar si vols comprar una bicicleta de carretera de segona mà.

ASPECTES A TENIR EN COMPTE. CONSELLS DE COMPRA.

Una bicicleta de carretera de segona mà, com no podia ser d'altra manera, és una bicicleta que ja ha rebut cert ús i amb la qual el seu propietari ha realitzat un elevat nombre de quilòmetres.

NOTA: al mercat de segona mà també pots trobar bicicletes de carretera en perfecte estat i que gairebé no han rebut ús, però a un preu més baix que nova.

Per assegurar-te que la bicicleta de carretera que vols comprar està en bon estat (sense grans defectes) i que funciona perfectament, aquestes son les principals comprovacions a realitzar:

1.- Aspecte visual general: comprova visualment i de forma general que la bicicleta de carretera es troba en bon estat i que no mostra signes evidents de cops, trencaments de quadre, peces trencades, ... Una bicicleta bruta o molt bruta , indicarà que el propietari no te massa cura de la bicicleta i del seu mantenimient.


2.- Verifica el número de sèrie: totes les bicicletes han de tenir un nombre de sèrie o nombre d'identificació. Normalment se situa en la part inferior del quadre (eix de pedalier) o en alguna altra zona del quadre. Localitza el numero i comprova que estigui en bon estat. Comprova que el nombre no ha estat esborrat, ratllat, ... ja que podria indicar que la bicicleta és de dubtosa procedència.

3.- Revisa el quadre: comprova que el quadre no tingui cops, fissures o ratllades importants. Molta atenció a les zones d'unió entre els tubs que formen el quadre. Si les soldadures d'unió són visibles, has de comprovar que es trobin en perfecte estat. No ha d'haver òxid en cap zona del quadre. Molta atenció als quadres que han estat repintats.

4.- Manillar, potència i direcció: tant el manillar com la potència (tija que uneix el manillar amb el quadre) han d'estar en bon estat i sense cops. El manillar ha de tenir la cinta en bones condicions (cinta de la zona on agafarem el manillar). Gira el manillar cap a dreta i esquerra i comprova que la direcció no té folgances.

5.- Comprova la cadena: has de prestar atenció a la cadena. Aquesta ha d'estar en bon estat, sense òxid i sense signes aparents de desgast excessiu. Disposes d'informació sobre el que has de tenir en compte en (Com comprovar l'estat de la cadena d'una bicicleta de segona mà).

6.- Sistema de transmissió: presta atenció als plats i pinyons de la bicicleta de carretera de segona mà. Aixeca la roda del darrere, fes-la girar mentre pedaleges i canvia entre les diferents marxes o velocitats. Tant el desviador (de plat i de pinyons) com les manetes del canvi, han de funcionar correctament.

7.- Fixa't en les bieles i els pedals: tant els pedals com les bieles no han de presentar cops o torçades. Si disposa de pedals automàtics prova'ls amb les teves sabatilles per verificar que funcionen correctament.

8.- Comprova les rodes: comprova els pneumàtics, llandes i ràdios. Tot ha d'estar en bon estat. Prova també el sistema de tancament ràpid de les rodes. Fes girar les rodes per comprovar si estan alineades o molt descentrades.
 
9.- Seient: fixa't en que la pell del selló no estigui trencada o esquinçada. Els rails inferiors del selló també han d'estar en bon estat (comprova que no estiguin torts). La tija també ha d'estar en òptimes condicions. Comprova que el sistema de fixació del tub del selló amb el quadre funciona correctament (has de poder fixar la tija fortament perquè no es mogui)

10.- Sistema de frenada: comprova que la bici frena de forma correcta i que les pastilles no estan gastades i pendents de substituir. Presta atenció a les manetes de frenada i que no estiguin tortes a causa d'algun cop o caiguda.

11.- Cables i fundes: és un altre dels aspectes als quals has de prestar atenció. Si comproves que estan en mal estat, el nostre consell és que els substitueixis tots per altres nous. El rendiment de la bici millorarà molt.

12.- Circula amb ella: si tens la possibilitat, has de circular amb ella. Aquesta serà la prova final i definitiva. Hauràs de comprovar que la bicicleta de carretera de segona mà funciona correctament, no hi ha sorolls estranys i que et sents còmode en ella.

Finalment, aprofitem per recordar-te que a Re-Nuevo pots comprar bicicletes de carretera de segona mà al millor preu (consulta el nostre estoc). Oferim 15 dies de prova i 1 any de garantia en totes les nostres bicicletes.

Ens trobaràs a la nostra botiga de Barcelona, ​​o si ho prefereixes pots visitar-nos a través de la nostra botiga online (www.renuevo.cat), on podràs comprar el teu bicicleta d'una forma fàcil, ràpida i còmoda.

Com sempre a Re-Nuevo, la teva botiga professional de segona mà.

David


Altres posts relacionats:

Consells per comprar una bicicleta de carretera de segona mà (Part 1)

Bicicletes de carretera de segona mà

Contacta'ns

Si ens contactes en relació amb una compra, tingues el teu número de comanda a mà.
Envia'ns un email
Contacta'ns per correu electrònic
contacte@renuevo.es
Per telèfon
De dilluns a divendres, de 10h a 19h
A través del Xat
El trobareu a la part inferior dreta d'aquesta pàgina
Omple el formulari
Nosaltres ens posarem en contacte amb tu
Anar al formulari
Product added to compare.