Consells per comprar una bicicleta de muntanya de carboni de segona mà

Consells per comprar una bicicleta de muntanya de carboni de segona mà

La majoria de bicicletes mountain bike (o BTT) de gamma alta disposen d'un quadre de carboni, per d'aquesta forma alleugerir la bici i atorgar-la de les innombrables avantatges del carboni. Això si, solen ser bicicletes d'elevat preu, pel que cada dia són més els que van al mercat d'ocasió per estalviar alguns diners.

Si tu també estàs pensant en comprar-ne una, en aquest post et mostrem alguns consells i recomanacions perquè no t'equivoquis en comprar la teva mountain bike de carboni de segona mà.

ASPECTES A TENIR EN COMPTE

Els quadres de carboni per mountain bike disposen d'innombrables avantatges, que fan que sigui recomanable el seu ús en bicicletes d'alta gamma. A diferència dels quadres d'alumini (o d'acer) el carboni compta amb certs avantatges: més rigidesa, major absorció de les vibracions, major absorció dels impactes (sots, graons, salts, ...), major longevitat, dissenys monocasc i menor pes.

Això si, disposen de 2 petits "inconvenients": el seu elevat preu i la seva major possibilitat de trencament en cas de caiguda i de colpejar-per algun objecte contundent (pedra). És per això, que si vas a comprar una bicicleta de muntanya de carboni de segona mà, hi ha certs aspectes i comprovacions en què hauràs de fixar-te.

A continuació et mostrem les 12 més importants:

1.- Aspecte visual: la bicicleta ha de presentar un estat més que acceptable i no estar excessivament bruta. Si algú vol vendre't una mountain bike de carboni bruta, és més que previsible que no l'hagi tractat massa bé durant la seva vida.

2.- Pintura original: molt de compte al comprar aquelles mountain bikes que disposin d'un quadre repintat. La nova aparença podria deure’s a que el quadre de carboni ha estat reparat.

3.- Cops, ratllades, ... (IMPORTANT): potser l'aspecte més important de tots i al qual hauràs de prestar especial atenció. Pren-te tot el temps que sigui necessari per verificar que el quadre de carboni no presenta cap tipus de fissura. Fixa't en cops, ratllades, ... especial atenció a la part inferir del quadre, beines del darrere i sota de l'eix de pedalier.

4.- Components: fixa't en totes els components de la bici i verifica que no presenten trencaments, cops, oxidació, ... Presta atenció al manillar, a la potència, tija del selló, selló, porta bidons, ...

5.- Suspensió: has de comprovar la suspensió davantera i posterior (en cas de tenir-ne). Potser una suspensió estigui trencada i tingui pèrdues d'oli, però si l'han netejat bé és molt difícil de saber-ho. Per això, el millor és donar una petita volta amb la bicicleta de muntanya, fent que la suspensió treballi. Si després apareixen signes d'oli, significarà que la suspensió té algun “retén” trencat.

6.- Cargols: fixa't en tots els cargols que pugui tenir la bici i verifica que no estan oxidats o en mal estat (rosca passada). Com que és un quadre de carboni, especial atenció als cargols que aguanten la patilla del canvi, el cargol que subjecta la tija del selló i els dels porta bidons. Si aquests cargols estan massa apretats, el quadre de carboni podria presentar algún tipus de fissura.

7.- Rodes: comprova la llanta, els radis, el pneumàtic i la boixa. Tot ha d'estar en òptim estat. Fes girar la roda i verifica que no hi ha oscil·lacions laterals i que ho fa de forma correcta.

8.- Frens: prova el sistema de frenada i verifica que la bici frena bé. No oblidis fixar-te en l'estat de les manetes, dels discos i de les pinces del disc. Si tot està bé i la bici no frena bé, pot ser que simplement es degui a un mal ajust, al fet que les sabates estan gastades o al fet que ha entrat aire al circuit hidràulic de frenat.

9.- Sistema de transmissió i canvis: prova tant el desviador davanter com el canvi del darrere. Els canvis s'han de fer de manera òptima. Fixa't en la cadena i en què no estigui en mal estat. Un canvi de cadena (Shimano, Sram, KMC, ...) pot costar entre 14 € i 60 € + mà d'obra, pel que no oblidis verificar que estigui bé.

10.- Número de sèrie: totes les bicis porten un número de sèrie gravat en el quadre (normalment sota de la zona del pedalier). Verifica que el nombre es pot llegir correctament. En cas que aquest esborrat o ratllat, millor desestimar la seva compra, ja que segurament es tracti d'una bicicleta de muntanya robada.

11.- Preu "competitiu": busca el preu nou de la bicicleta de muntanya o el seu preu de segona mà. D'aquesta manera sabràs si estan davant d'una bona oportunitat o no. En cas que el seu preu sigui massa alt, no dubtis en demanar una rebaixa del mateix.

12.- Prova-la: i finalment, la millor de les comprovacions és sortir a rodar amb ella. Fixa't que el quadre de carboni no fa sorolls ni que no hi hagi folgances en la direcció, bieles + eix pedalier, ...

Esperem que aquests consells t'hagin estat d'utilitat. En trobaràs molts més a la secció de bicicletes del nostre bloc.

Et convidem a visitar la nostra botiga online, en la qual podràs comprar o vendre tot tipus de bicicletes mountain bike de segona mà d'una forma fàcil, ràpida i còmoda. I no oblidis que totes les nostres bicicletes disposen de garantia.

Com sempre a Renuevo, la teva botiga professional de segona mà.

David

Altres posts relacionats:

Comprovació de les rodes d'una mountain bike de segona mà

Com verificar la cadena d'una bicicleta de muntanya usada

Contacta'ns

Si ens contactes en relació amb una compra, tingues el teu número de comanda a mà.
Envia'ns un email
Contacta'ns per correu electrònic
contacte@renuevo.es
Per telèfon
De dilluns a divendres, de 10h a 19h
A través del Xat
El trobareu a la part inferior dreta d'aquesta pàgina
Omple el formulari
Nosaltres ens posarem en contacte amb tu
Anar al formulari
Product added to compare.